Anne-Grete Belmadani var initiativtager og oplægsholder under temaet ”Bliv Danmarks bedste blogger” i samarbejde med Berlingske Media og sammen med førende bloggere og en enkelt amatør (undertegnede) gennemførtes en forrygende aften med fire timers tour de force om bloggerkunsten.
Og hvad lærte jeg så på dette intensive kursus? Ja det var ikke så lidt, men jeg skal ikke gengive de fire timer her – det vil være at gå for vidt. Så jeg giver dig de ting, som jeg blev mest overrasket over eller fandt mest spændende – i oversigtsform og bagefter fortæller jeg lidt om underviserne og hvor du kan møde dem. De er et besøg værd.
NABC-modellen:
Need
Appoach
Benefits
Competition
På SRI’s side om NABC beskriver de kortfattet modellen:
A statement of an important customer and market problem (Need)
that proposes a way to use resources (Approach)
to deliver superior customer features (Benefits per costs)
when compared to others in the market (Competition or alternatives)
5 succesparametre for en blog:
Idé.
Opfyld et behov.
Indhold skal være givende.
Brug storytelling.
Hav din egen blogstrategi.
Love yur enemies – vær dig selv, vær ikke bange og være large.
Keep it personel – consistency – disciplne – enjoy
Flickr giver gode bloggermuligheder
Link og crosslink – meget
Analyser dine gæsters vaner og lær af dem
Spørg dine læsere – de har værdifuld viden, som du kan bruge.
QR-koder.
Twitter: lyt, lyt og lyt. Og Tweet så.
Brug guides, tips & tricks.
Link love.
Gør det så godt, at folk ikke kan holde sig væk.
No push – only pull. Johnnymodellen.
Om underviserne:
Do’s and dont’s på Facebook blev grundigt behandlet af Rikke Nørdum Sonne – superbruger, blogger på domesticdivalife, foredragsholder i FDIH og Online Kanalchef hos Arnold Busck.
Mikael Colville-Andersen berettede om at bruge bloggen og nettet til at promovere København som international anerkendt cykelby. Om at pbygge et internationalt netværk med fokus på cyklen og om at komme rundt i verden og blive takket for, at have udbredt kendskabet til dette pragtfulde transportmiddel.
Mikael er blogger, Urban Mobility Expert og CEO for Copenhagenize Consulting – og indehaver af bloggen copenhagencyclechic.com, kåret af The Times som en af verdens 100 bedste. blogs.
http://www.copenhagencyclechic.com/
http://www.copenhagenize.com/
http://www.slowbicyclemovement.org/
http://www.cykelhjelm.org/
Thomas Bigum, der er ekspert i sociale medier – og stifter af Social Media Management Academy samt en efterspurgt rådgiver og foredragsholder, gav blændende opvisning i Facebooks mange fordele og muligheder. åh hvor jeg savnede den del af min omgangskreds,d er betraget Facebook sm en gang useriøs tidsfordriv.
Anne-Grete Belmadani er blogger,webredaktør og intern blog coach hos Bonnier Publications, hvor hun udvikler og leverer indhold til MSN.no, Norges største kommercielle site – og til online udgaven af danske og norske I FORM. Har for nylig afholdt 5 populære blogkurser hos Berlingske – og siden 2010 givet Danmark mere end 100 nye bloggere. Glimrende ordstyrer og opsamler ed gode kommentarer til ”sådan bliver du en bedre blogger”.
Mit beskedne bidrag blandt de foranstående fire proffer var beretningen om hvordan jeg startede en blog i april og i august rundede 20.000 besøgende. Havde jeg vidst det, jeg ved efter i dag, så var det gået lettere og hurtigere.